کد خبر: ۴۱۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۸

آیت الله شبیری زنجانی : اخلاق و معرفت فوق العاده، خودش کرامت معنوی محسوب میشود

بسیاری از افراد وقتی در مورد کرامت معنوی صحبت میشود تصورشان اینست که فردی که کرامت دارد باید بتواند اعمال و حرکات غیرعادی مانند طی الارض را انجام دهد در حالی که بالاترین کرامت معنوی داشتن معرفت الهی و اخلاق خوش در ارتباط با مردم است که نیاز به ظرفیت بالایی دارد. حضرت آیه الله شبیری زنجانی در پاسخ به سوالی در مورد مقامات معنوی آخوند خراسانی همین معنا را گوشزد کرده اند.

مبلغ: حضرت آیت الله شبیری زنجانی در پاسخ به این سوال که آیا مرحوم آخوند دارای کرامات بود؟ اظهار داشتند: «اگر ایشان تشرّفی داشته، مقامش ارفع از این بود که بخواهد مطرح کند، ایشان اخلاقیاتی داشت که مانند کرامت بود. نبوغ و معرفت و خداشناسی آخوند فوق‌العاده بود.

از مرحوم آسید جمال گلپایگانی -که اهل سلوک و معنا بود- شنیدم که می‏‌گفت: «توحیدی که آخوند داشت، احدی نداشت».

آقای سید علی گلپایگانی فرزند آسید جمال می‌‏گفت: پدر ما عکس هیچ‏کس را در منزل نداشت، غیر از عکس مرحوم آخوند، و ظاهرش این بود که حتی عکس آقای نایینی را که قوم و خویش ایشان بود هم نداشت. ایشان شاگرد آخوند بود.

آقای حاج آقا نصرالله شاه‏‌آبادی می‏‌گفت: پدرم به آمیرزا محمدتقی شیرازی ارادت فوق العاده‌‏ای داشت، ولی مرحوم آخوند را فوق او می‌‏دانست. آمیرزا محمد تقی، هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاق و تقوا نبوغ داشت».