کد خبر: ۴۱۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵

منوی 400 هزار تومانی غذای یک مدرسه / واکنش وزیر: به ما ارتباطی ندارد

امروز در حاشیه مراسم جشن عاطفه‌ها، موضوع منوی 400 هزار تومانی غذای یک مدرسه غیردولتی در پایتخت مطرح شد؛ وزیر آموزش و پرورش هم در این خصوص گفت: بر منوی غذایی مدرسه غیردولتی نظارت نمی‌کنیم.
 فارس: امروز در حاشیه مراسم جشن عاطفه‌ها، موضوع منوی 400 هزار تومانی غذای یک مدرسه غیردولتی در پایتخت مطرح شد؛ وزیر آموزش و پرورش هم در این خصوص گفت: بر منوی غذایی مدرسه غیردولتی نظارت نمی‌کنیم.

سال تحصیلی 1403ـ1402 چند روز بیشتر نیست که شروع شده است و امسال 16 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز به مدرسه می‌روند.

امروز در حاشیه مراسم جشن عاطفه‌ها، موضوع منوی 400 هزار تومانی غذای یک مدرسه غیردولتی در پایتخت مطرح شد و به بحث عدالت آموزشی هم گره خورد.

* هیچ حرکتی که بوی اشرافیت بدهد را تأیید نمی‌کنیم

البته رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: موضوع عدالت آموزشی را با این حاشیه‌ها ترکیب نکنید. بالاخره مدرسه‌ای این کار را انجام داده است و این موضوع ارتباطی با مدرسه و آموزش و پرورش ندارد.

وی با بیان اینکه بر منوی غذایی مدرسه غیردولتی نظارتی نمی‌کنیم، گفت: ما هیچ حرکتی که بوی اشرافیت بدهد را تأیید نمی‌کنیم و از این موضوعات هم هیچ استقبال نمی‌کنیم اما خانواده‌ها باید کمک کنند که این اتفاق نیفتد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما بر کیفیت آموزش باید نظارت کنیم و این کار را هم انجام می‌دهیم.

* نظارت بر غذا و سرویس مدرسه با انجمن اولیا و مربیان است

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این خصوص گفت: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش‌آموزان و... باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

وی افزود: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت. چراکه می‌خواهیم دانش‌آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.