کد خبر: ۴۱۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۵

تحریم‌های تازه سوئیس علیه ایران در رابطه با ارسال پهپاد به روسیه

سوئیس اعلام کرده است که در راستای اقدامات اتحادیه اروپا،‌ تحریم‌های بیشتری علیه ایران در رابطه با ارسال پهپاد به روسیه وضع کرده است. به گزارش رویترز، شورای فدرال سوئیس امروز،‌ جمعه اعلام کرد که فروش، عرضه قطعات و پهپاد، صادرات و ترانزیت قطعات مورد استفاده برای تولید پهپاد ممنوع است و تحریمهای مالی و مسافرتی هدفمندی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با صنایع تولید پهپاد ایران اعمال کرده است.
بی بی سی: سوئیس اعلام کرده است که در راستای اقدامات اتحادیه اروپا،‌ تحریم‌های بیشتری علیه ایران در رابطه با ارسال پهپاد به روسیه وضع کرده است.

به گزارش رویترز، شورای فدرال سوئیس امروز،‌ جمعه اعلام کرد که فروش، عرضه قطعات و پهپاد، صادرات و ترانزیت قطعات مورد استفاده برای تولید پهپاد ممنوع است و تحریمهای مالی و مسافرتی هدفمندی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با صنایع تولید پهپاد ایران اعمال کرده است.

بریتانیا، آمریکا،‌ اتحادیه اروپا، کانادا و برخی از دیگر کشورهای غربی هم در رابطه با ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه تحریم‌هایی را وضع کردند.

در تازه ترین مورد هفته گذشته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا، شماری از افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را به دلیل فعالیت یا مشارکت در برنامه پهپادی و ساخت هواپیماهای نظامی جمهوری اسلامی ایران تحریم کرد.

شرکت‌هایی از چین، ترکیه و روسیه در میان تحریم‌شدگان قرار داشتند.