کد خبر: ۴۲۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۶۸

یه عمر اشتباهی پوست بادمجون و دور می ریختیم | بیا اینجا تا یادبگیری با پوست بادمجون چیکارا کنی

طرز تهیه مربای پوست بادمجان را بخوانید.

طرز تهیه مربای پوست بادمجان را بخوانید.
پوست بادمجان ۱ کیلوگرم
گردو ۱۰۰ گرم
گل‌سرخ ۲۰ گرم خشک
شکر ۱کیلوگرم
آب ۱ لیتر
جوهر لیمو نصف ق چ
بادمجان ها را شسته و پوستش را خیلی نازک میگیریم و به شکل گل میپیچیم و با خلال دندون فیکس میکنیم دوبار در حد 5،6دقیقه جوشانده و آبش را خالی کرده
وشکر و آب را در ظرف ریخته بدون هم زدن اجازه میدهیم تا شکر حل شود بعد پوست بادمجان را داخل شکر وآب گذاشته تا بپزد و شهد غلیظ شود هل و گلاب ریخته وقتی شهد آماده شد حرارت خاموش میکنیم تا مربا سرد شود و داخل ظرف ریخته و خلال دندون ها رادهم در میاریم.

پوست بادمجان خوردنی است و غنی از این آنتی اکسیدان به نام ناسونین است که جاذب رادیکال های آزاد است و از چربی ها در غشای سلولی مغز محافظت می کند. غشای سلولی از لیپیدها تشکیل شده که مسئول حفاظت سلول از آسیب رادیکال های آزاد هستند و دستورات را از مولکول های پیام رسان دریافت و به سلول می گویند.

 
حال این سوال پیش می آید که اگرچه بادمجان طعم خوب و ملایمی دارد و برای پختن، کباب کردن و یا سرخ کردن بسیار مناسب است اما پوست ضخیم و تلخی دارد که باعث می شود مردم ترجیح دهند پوست بادمجان را بگیرند.

اما گاهی پوست سبزیجات مغذی ترین قسمت آن است. بر اساس مطالعات انجام شده، میوه و سبزیجات بخش مغذی یک رژیم غذایی هستند و نگه داشتن پوست آن ها، فیبر زیادی را حفظ می کند تا آن جا که می توانید؛ باید میوه و سبزیجات را با پوست بخورید تا فواید بیشتری دریافت کنید.
گاهی پوست میوه و سبزیجات ارتباطی با طعم آن ها ندارند اما افراد برای از بین بردن آلودگی ها پوست آن ها را می کنند، اما این کار ضرورتی ندارد. درست است که پوست سبزیجات حاوی آلودگی، باکتری و بقایای آفت کش هاست اما با شستشوی آن ها با آب و ضد عفونی کننده ها، می توانید آن ها را بدون پوست کندن، بخورید.
حتما سعی کنید در هنگام شستشو روی آن ها دست بکشید، می توانید از سرکه و یا ضدعفونی کننده های تجاری نیز استفاده کنید. گاهی آب نیز به تنهایی برای پاک کردن این آلودگی ها کافیست و سپس شما می توانید از فیبر موجود در پوست میوه و سبزیجات بهره ببرید.

اگر می خواهید بادمجان را با پوست مصرف کنید، زمانی که بادمجان تازه و پوست آن شاداب و جوان است، این کار را انجام دهید و از بادمجان های پیرتر و درشت که رنگشان تیره تر و تلخی بیشتری دارند، استفاده نکنید.