کد خبر: ۴۳۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۷

تغییر نظر ۱۸۰ درجه‌ای کیهان در ۴۸ ساعت؛ از وزیر صمت پوزش می‌خواهیم

بر این اساس واضح است که انتقاد به بخشی از عملکرد آقای علی‌آبادی نه به معنای نفی سایر موفقیت‌های ایشان است و نه دستاورد‌های دولت سیزدهم را زیر سؤال می‌برد کما اینکه بار‌ها در صفحه اقتصادی روزنامه به بسیاری از این دستاورد‌ها همچون رشد تولید بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی پرداخته‌ایم.

بر این اساس واضح است که انتقاد به بخشی از عملکرد آقای علی‌آبادی نه به معنای نفی سایر موفقیت‌های ایشان است و نه دستاورد‌های دولت سیزدهم را زیر سؤال می‌برد کما اینکه بار‌ها در صفحه اقتصادی روزنامه به بسیاری از این دستاورد‌ها همچون رشد تولید بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی پرداخته‌ایم.
روزنامه کیهان که روز ۵ شنبه، عباس علی آبادی وزیر صمت را مورد حملات شدید قرار داده بود، امروز از او پوزش خواست!
کیهان ۵ شنبه ۴ مرداد نوشته بود: وزارت صمت در دوران علی آبادی، با وجود هزینه کرد بسیار بالای منابع ارزی کشور، شاهد افت کیفیت خودروها، لوازم خانگی و لاستیک تولید داخلی، واردات قطره‌چکانی خودرو، نابسامانی سامانه عرضه خودرو، تحمیل خودروی غیر به جای محصول ثبت‌نامی و… بود که آسیب زیادی به چهره دولت خدوم شهید رئیسی، نزد افکار عمومی زد.

گفته شده که خود او پیگیر وزیر شدن در دولت چهاردهم بوده است. برخی، بسیاری از مشکلات کنونی صنعت برق را محصول عملکرد سالیان گذشته او در مپنا می‌دانند. وزارت نیرو، در دولت سیزدهم بسیار موفق بوده و عملکرد دولت جدید با آن مقایسه خواهد شد. گماردن یک وزیر ضعیف، گرهی از دولت چهاردهم باز نخواهد کرد.
با این حال کیهان در عقبگردی شدید در شماره امروز خود نوشت: روز پنجشنبه به بخشی از عملکرد آقای عباس علی آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم که به عنوان گزینه تصدی وزارت نیرو در دولت چهاردهم مطرح است، پرداخته شد، اما با صحنه‌گردانی رسانه‌های مدعی اصلاحات و ترفند همیشگی آن‌ها، یعنی انتشار گزینشی مطالب برای برخی از دلسوزان چنین برداشتی پیش آمد که زحمات دولت سیزدهم و خدمات جناب علی‌آبادی نادیده انگاشته شده است. با توجه به پیگیری برخی دلسوزان بر خود لازم می‌دانیم نسبت به سوءتفاهم پیش آمده شفاف‌سازی کنیم.

در وزارت صمت دولت سیزدهم، اقداماتی صورت گرفته که قابل توجه است. احیای نزدیک به ۹ هزار واحد تولیدی که بخشی از آن در یک سال اخیر انجام شده تنها یکی از این موارد است. همچنین آغاز دوباره روند واردات خودرو که زمینه‌ساز تنظیم بازار در ماه‌های آتی است از دیگر دستاوردها است.

بر این اساس واضح است که انتقاد به بخشی از عملکرد آقای علی‌آبادی نه به معنای نفی سایر موفقیت‌های ایشان است و نه دستاوردهای دولت سیزدهم را زیر سؤال می‌برد کما اینکه بارها در صفحه اقتصادی روزنامه به بسیاری از این دستاوردها همچون رشد تولید بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی پرداخته‌ایم.

با این توضیح ضروری چنانچه تصور نابجائی از گزارش کیهان شده باشد بابت آن از وزیر محترم صمت پوزش می‌خواهیم.