کد خبر: ۴۳۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۱

فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسید

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مجموع فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسید و همچنان ۱۴ نفر دیگر در معدن بلوک C محبوس هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مجموع فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسید و همچنان ۱۴ نفر دیگر در معدن بلوک C محبوس هستند.

جواد قناعت روز دوشنبه ۲ مهر در حاشیه معدن حادثه دیده طبس در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم ایران به ویژه خانواده‌های داغدیده این حادثه افزود: بعد از وقوع حادثه معدن طبس در شامگاه شنبه همه امکانات استان بسیج شد تا عملیات امدادی در ۲ بلوک B و C با سرعت انجام شود.

وی گفت: در بلوک B تعداد ۴۷ نفر از کارگران محبوس شده بودند که ۳۰ نفر فوت و پیکر آن‌ها به بیرون منتقل شد و همچنین ۱۷ نفر مصدوم شده بودند که اکنون ۱۰ نفر بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات امدادی در بلوک فوق، تمام تمرکز گروه بر بلوک C گذاشته شد، در این معدن ۲۲ کارگر مشغول به کار بوده‌اند که تا این لحظه اجساد هشت نفر به بیرون منتقل و ۱۴ نفر همچنان محبوس هستند.

وی با بیان اینکه کار امداد و نجات در این معدن همچنان ادامه دارد: هشت گروه تخصصی پنج نفره HSE معادن زغالسنگ در این معدن مشغول انجام عملیات امدادی هستند.

قناعت تاکید کرد: تراکم گاز در مسیر تونل بلوک C به خصوص انتهای معدن بسیار بالا است که این موضوع عملیات امدادی و تخلیه را مقداری با کندی مواجه کرده، اما به صورت مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اکنون نایب رئیس مجلس و هیات همراه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه حضور دارند و جلسات متعددی برگزار شده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران در خصوص حادثه معدن طبس نیز شب گذشته با حضور وزیر کشور و سایر وزرا در محل فرمانداری شهرستان برگزار و موضوعات متعددی مطرح شد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد گروه‌های کارشناسی با افرادی فنی و تخصصی از وزارتخانه‌های صمت، کار و سایر مجموعه‌ها تشکیل و ابعاد حادثه را بررسی کنند و اعلام حادثه توسط این گروه اعلام خواهد شد.

قناعت یادآور شد: امیدواریم در ساعات آینده پیکر سایر جان باختگان از معدن به بیرون منتقل شود و وضعیت این بلوک مشخص و از حال بحران خارج شویم.