کد خبر: ۴۳۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۵

رسوایی جدید در هالیوود | از اخاذی با تهدید تا تعرض جنسی به زنان؛ از اتهامات «شان دیدی»، رپر سرشناس آمریکایی چه می‌دانیم؟

شان جان کامبز که با نام «دی‌دی» شناخته می‌شود با چندین اتهام و سوءرفتار جنسی روبه رو شده است.

شان جان کامبز که با نام «دی‌دی» شناخته می‌شود با چندین اتهام و سوءرفتار جنسی روبه رو شده است.
شان کمبز، که با نام دیدی نیز شناخته می‌شود به تجاوز جنسی و اخاذی با تهدید متهم شده است. این خواننده رپ ۵۴ ساله به دلیل ادعا‌های زنان متعدد مبنی بر اخاذی با تهدید و تعرض جنسی که علیه او مطرح کرده‌اند در سال‌های اخیر همواره زیر ذره‌بین بوده است. کمز که اولین‌بار سال‌ها پیش به آزار و اذیت جنسی متهم شد در ماه‌های اخیر هم با بسیاری از اتهامات مشابه روبرو شده است. مشکلات حقوقی دی‌دی از اواخر سال ۲۰۲۳ و زمانی آغاز شد که دوست‌دختر سابقش، کاساندرا ونتورا، از او به خاطر آزار و تجاوز خشونت‌آمیز شکایت کرد.
تونی بازبی، یک وکیل در تگزاس، ادعا می‌کند که وکالت بیش از ۱۲۰ قربانی را برعهده دارد. یکی از آن‌ها ادعا می‌کند که وقتی فقط ۱۶ سال داشته توسط کمبز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. در ادامه جدول زمانی کامل اتهامات «شان دیدی» رپر سرشناس آمریکایی آمده است.

۱۹۹۰ - ادعای تعرض جنسی نوبتی کمبز و آرون هال به به لیزا گاردنر ۱۶ ساله و دوستش

در نوامبر ۲۰۲۳، لیزا گاردنر شکایتی علیه آرون هال خواننده آر اند بی و کمز تنظیم کرد و آن‌ها را متهم به تجاوز نوبتی به خود و یکی از دوستانش در سال ۱۹۹۰ کرد. گاردنر ادعا کرد که این زوج موسیقی پس از ملاقات با آن‌ها در دفتر ام سی اِی رکودرز در نیویورک، به نوبت به او و یکی از دوستانش تجاوز کردند.

۱۹۹۱ - ادعای استعمال مواد مخدر و تعرض جنسی به "جوی دیکرسون نیل" و تهیه پ.‌و.ر.ن انتقامی

در شکایتی در نوامبر ۲۰۲۳، زنی به نام جوی دیکرسون نیل، کمبز را متهم به استعمال مواد مخدر و تجاوز در سال ۱۹۹۱ زمانی که در دانشگاه سیراکیوز دانشجو بود کرد. کمبز اتهامات دیکرسون-نیل را رد کرده و مدعی شده است که این حادثه ساختگی و شکایت وی برای درخواست پول بوده است.
یک زن ناشناس ادعا کرد که در یک مهمانی تبلیغاتی برای موزیک ویدیوی One More Chance (یک شانس دیگر) اثر Biggie Smalls ( بیگی اسمالز) در سال ۱۹۹۵ حضور داشته که کمبز به او نزدیک شده است. این زن مدعی شد که کمبز با شدت به او ضربه زده، سرش را به دیوار کوبیده و و پس از زمین خوردن به او تجاوز کرده است. کمبز سپس او را تهدید به سکوت کرده و تهدید کرده بهتر است در این مورد به کسی چیزی نگوید و گرنه ناپدید خواهد شد.

۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ - ادعای تعرض کمبز به آپریل لامپروس

در ماه مه امسال، آوریل لامپروس از کمبز به دلیل تجاوز جنسی و ایجاد ناراحتی عاطفی عمدی شکایت کرد. لامپروس مدعی شد که کمبز در سال ۱۹۹۵ قبل از تجاوز به او، در بار هتل او را مجبور به مصرف الکل کرده است.

۱۹۹۸ - حمله کمبز به افراد خردسال در پارتی سفید

به گزارش TMZ، یکی از شکایت‌هایی که این هفته ارائه شد، مربوط به مردی ناشناس است که ادعا می‌کند در سال ۱۹۹۸ زمانی که فقط ۱۶ سال داشت به  یکی از مهمانی‌های سفید یک تاجر بدنام دعوت شده بود. این مرد می‌گوید کمبز به او ابراز علاقه نشان داده و پیشنهاد می‌کند که می‌تواند بخاطر جایگاهش به وی، چون ظاهر مناسبی برای صنعت موسیقی دارد کمک کند. او مدعی شد که کمبز سپس به او تعرض کرده است.

۲۰۰۰ - ادعا‌ی تلاش کمبز برای تعرض به اپریل لامپروس

در سال ۲۰۰۰، کامبز و لامپروس در مرکز راکفلر، زمانی که خواننده رپ با جنیفر لوپز قرار ملاقات داشت، با یکدیگر برخورد کردند. لامپروس ادعا می‌کند او و کمبز به آپارتمان لامپروس بازگشتند و کمبز با استفاده از زور تلاش کرده به وی تجاوز کند، اما او موفق شده تا آنجا را ترک نماید.
۲۰۰۳ - ادعای تجاوز کمبز به همراه دو مرد دیگر به یک دختر ۱۷ ساله

در دسامبر ۲۰۲۳ زنی ناشناس ادعا کرد که کامبز و دو مرد دیگر در سال ۲۰۰۳ زمانی که او ۱۷ ساله بود به او تجاوز کردند. در دادخواستی که در منهتن تنظیم شد، آمده است زمانی که او در دیترویت زندگی می‌کرده آن‌ها او را به یک استودیو در نیویورک بردند و پس از استعمال مواد مخدر و الکل به وی به نوبت تجاوز کردند.

۲۰۰۳ - تهدید مدل "کریستال مک‌کینی" به رابطه جنسی در ازای ارتقای شغلی

اوایل سال جاری، کمبز توسط مدل سابق کریستال مک‌کینی متهم شد که او را مجبور به انجام یک رابطه جنسی در ازاای ارتقای شغلی کرده است.

۲۰۰۴ - ادعای تعرض جنسی کمبز به یک زن

یو اس‌ای تودی گزارش می‌دهد که یک زن این را مطرح و ادعا می‌کند که کمبز در ۱۹ سالگی پس از ملاقات آن‌ها در یک تصویربرداری به او تجاوز کرده است.

۲۰۰۶ - حمله کمبز به داون ریچارد، عضو دانیتی کین

در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴، داون ریچارد، خواننده آمریکایی گروه دانیتی کین، در یک دادخواست مدعی قاچاق جنسی، تعرض جنسی و حبس کاذب از سوی کمبز شد. این زن ادعا کرد پس از اینکه در سال ۲۰۰۴ با هم ارتباط برقرار کردند، از پرداخت حقوق مناسب به او خودداری کرده است.

۲۰۰۶ - حمله کمبز به نگهبان امنیتی در مهمانی سفید
در شکایت دیگری که دیروز توسط Buzbee در منهتن مطرح شد، فردی ادعا می‌کند که در سال ۲۰۰۶ به عنوان کادر امنیتی برای یک حزب سفیدپوست در شرق همپتون استخدام شده بود. او مدعی است که پس خوردن دو نوشیدنی الکلی که توسط کمبز به او داده شده دچار بدحالی شدید شده بود. وی ادعا کرد که کمبز او را به زور به داخل یک ون هل داده و سپس به او تعرض کرده است.

۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ - ادعای تعرض و سوء استفاده از کیسی ونتورا، نامزد سابق در طول رابطه۱۰ سال

در نوامبر ۲۰۲۳، کیسی ونتورا، نامزد سابق علیه کمبز اعلام شکایت کرد و او را به تجاوز و آزار فیزیکی در طول رابطه ۱۰ ساله متهم کرد. در این شکایت ادعا شده است که ونتورا در سال ۲۰۱۸ در خانه کمبز پس از آنکه سعی کرد وی را ترک  و بیش از یک دهه رفتار خشونت‌آمیز و خواسته‌های آشفته او پایان دهد مورد تجاوز قرار گرفته است. ونتورا ۱۹ ساله بود که با کامبز آشنا شد واولین آلبوم خود را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد.
۲۰۰۸ - حمله کمبز به مردی در انبار میسی

کامبز متهم به حمله به مرد سومی شد که در سال ۲۰۰۸ برای شرکت Ecko Clothing کار می‌کرد. ظاهرا این اتفاق پس از جلسه‌ای در انبار فروشگاه پرچمدار میسی در نیویورک  رخ داد. این مرد مدعی است که کمبز با کمک سه محافظش که اسلحه داشتند مورد تجاوز قرار گرفت.
۲۰۲۱ - متهم به تعرض به مردی در یک مهمانی

مرد چهارم مدعی شده است که در مهمانی شرکت کامبز در اکتبر ۲۰۲۱ شرکت کرده بوده است. او مدعی است بخاطر نوشیدن الکل حالش خوب نبوده و سپس خود را در اتاق پیدا کرده در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته است. او به طور مشخص به یاد می‌آورد  که در آن زمان کمبز را برهنه بالای سر خود دیده است.

۲۰۲۲ - ۲۰۲۳ - ظاهراً اعمال فشار کمبز به رادنی "لیل راد" جونز برای انجام اعمال جنسی با کارگران

در فوریه سال جاری، رادنی «لیل راد» جونز شکایت دیگری را مطرح و کمبز را متهم کرد که او را مجبور به اعمال جنسی با کارگران کرده است. او همچنین اتهامات مربوط به مواد مخدر را پس از همکاری روی آخرین آلبوم اومطرح کرده است.
۲۰۲۴ - بازرسی خانه کمبز برای "تحقیقات قاچاق جنسی" و دستگیری وی
ر ماه فوریه، اسناد دادگاهی که در ایالات متحده ثبت شد، ادعا می‌کرد که کمبز مهمانی‌های قاچاق جنسی را برگزار می‌کرد.   ماموران پلیس دوشنبه ۲۵ مارس به جستجوی ویلای ۱۶۰۰ متری او پرداختند. اگرچه کمبز در زمان یورش پلیس در هیچ یک از خانه‌ها حضور نداشت، اما  پلیس در یک یورش به عمارت وی در لس آنجلس، تجهیزاتی برای برگزاری مهمانی‌های جنسی پیدا کرده که شامل دارو‌ها و بیش از ۱۰۰۰ بطری روغن بچه بوده است.

برگزاری دادگاه محاکمه دی دی به اتهام «تعرض جنسی» در سال آینده 

در جلسه‌ای که روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) با حضور کمبز برگزار شد، قاضی اعلام کرد که محاکمه از ۵ مه ۲۰۲۵ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) سال آینده در منهتن آغاز خواهد شد.