کد خبر: ۴۴۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰

بی‌ام‌و iX۱ ۲۰۲۵؛ شاسی‌بلند تمام برقی آلمانی در ایران

بی‌ام‌و iX۱ ۲۰۲۵ اولین شاسی بلند تمام برقی بی‌ام‌و است که در نسخه لوآپشن وارد شده است.

بی‌ام‌و iX۱ ۲۰۲۵ اولین شاسی بلند تمام برقی بی‌ام‌و است که در نسخه لوآپشن وارد شده است.

- بی‌ام‌و iX1 2025 اولین کراس‌اور تمام برقی BMW است که موفق شد پلاک ملی ایران را بگیرد.

؛ این مدل بر پایه‌ نسل سوم X1 شکل گرفته و مثل قبل از پلتفرم UKL2 استفاده می‌کند. همان پلتفرمی که در X2 و مینی کانتریمن هم می‌بینیم. هرچند کد نسل سوم iX1 ، U11  است، ولی نسخه‌های برقی واردشده به ایران همگی تیپ لانگ هستند و با کد U12 شناخته می‌شوند. نکته‌ مهم اینجاست که بی‌ام‌و iX1 2025 در ایران، ساخت آلمان نیست و توسط شرکت برلیانس در چین تولید شده است.

 

طراحی  بی‌ام‌و iX1 2025 

طراحی بی‌ام‌و iX1 مدل 2025 ادامه‌ همان مسیری است که بی‌ام‌و در نسل جدید محصولات برقی‌ شروع کرده. یعنی طراحی ساده‌تر، مدرن‌تر و با تأکید روی هویت برقی جدید.

 

جلوپنجره‌ بزرگ دوتکه اولین چیزی است که در نمای جلو خودنمایی می‌کند. این جلوپنجره برخلاف مدل‌های بنزینی نقش خنک‌کاری ندارد و صرفاً برای نمایش هویت برند استفاده می‌شود. الگوی هندسی آن حسی از تکنولوژی می‌دهد و با نوار کرومی اطراف، چهره‌ خودرو را جدی و امروزی نشان می‌دهد. چراغ‌های جلو باریک‌تر از نسل قبل شده‌اند و گرافیک داخلی‌شان با خطوط تیز و دقیق طراحی شده.

در نمای جانبی، iX1  ظاهر متعادل‌تری نسبت به خیلی از کراس‌اوورهای برقی دارد. خط شانه‌ صاف، حجم‌دهی کنترل‌شده‌ گلگیرها و رینگ‌هایی با طرح آیرودینامیک باعث شده این سواری نه خیلی اسپرت و نه خیلی خنثی باشد. دستگیره‌ها برای کاهش مقاومت هوا، با بدنه هماهنگ شده‌ و ظاهر تمیزی ایجاد کرده‌اند.

این سواری دو پورت شارژ دارد، یکی برای شارژ معمولی روی گلگیر جلو سمت راننده و دیگری برای شارژ سریع روی گلگیر عقب سمت شاگرد.

نمای عقب با چراغ‌های LED به فرم L‌ شکل، ساده طراحی شده و امضای آشنای بی‌ام‌و را حفظ کرده‌اند. نوشته‌ iX1 و نشان eDrive روی در صندوق بدون شلوغی اضافه، برقی بودن خودرو را یادآوری می‌کند. سپر عقب هم طراحی مینیمال دارد و خبری از خروجی اگزوز یا تزئینات غیرضروری نیست.

پیشرانه  بی‌ام‌و iX1 2025 

نسخه L25 بی‌ام‌و iX1 2025 تک موتوره است. موتور نوع HB0003N0 دارد که نیرو را از طریق گیربکس اتومات به محور جلو منتقل می‌کند. این پیشرانه 204 اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد 8.6 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند و حداکثر سرعت آن به 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

باتری 66.4 کیلووات‌ساعتی این سواری برد 510 کیلومتری دارد. برای شارژ در حالت شارژ عادی حدود 10.5ساعت زمان می‌خواهد و در شارژ سریع، در 29 دقیقه تا 80 درصد پر می‌شود. با یک بار شارژ کامل هم می‌توان تا 510 کیلومتر رانندگی کرد.

آپشن‌های  بی‌ام‌و iX1 2025 

بی‌ام‌و iX1 2025 مدل 2025 در تیپ 25L ورود و استارت بدون کلید و سانروف دارد ولی در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی بیشتر روی کیفیت ساخت و امکانات پایه‌ بی‌ام‌و تمرکز کرده تا امکانات نسخه فول آپشن. این موضوع خود را در متریال کابین هم نشان داده. روکش صندلی‌ها از متریال مصنوعی اختصاصی BMW است و خبری از چرم طبیعی یا ماساژور نیست.

بخش ایمنی و کمکی راننده، خودرو به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسور نور و باران و ترمز پارک برقی با اتوهلد مجهز است.

در کابین، نمایشگر یکپارچه خمیده شامل صفحه کیلومتر دیجیتال و مانیتور مرکزی با سیستم iDrive جدید نصب شده است. سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، صندلی‌های برقی جلو، نورپردازی داخلی و شارژر بی‌سیم موبایل هم حضور دارند.

از نظر امکانات رفاهی، سقف پانوراما، سیستم صوتی استاندارد بی‌ام‌و، دوربین عقب به‌همراه سنسورهای پارک جلو و عقب، در صندوق برقی و رینگ‌های آیرودینامیک مخصوص خودروهای برقی روی این تیپ دیده می‌شود. اما HUD، سیستم صوتی هارمن کاردون، دوربین 360 درجه و پکیج M جزو تجهیزات این نسخه نیستند.

قیمت بی‌ام‌و iX1 2025

اگرچه بی‌ام‌و iX1 2025 تیپ قوی‌تری 30L با دو موتور الکتریکی دارد، بی‌ام‌و iX1 2025 وارد شده به کشور در بهار 1404 تیپ 25L و تک موتوره است.

نسخه پایه eDrive25L در چین حدود ۲۹۹,۹۰۰ یوان قیمت‌گذاری شده است. با توجه به نرخ فعلی یوان به تومان (17,810) قیمت در کارخانه بی‌ام‌و iX1 2025 تیپ 25L چیزی حدود 5 میلیارد و 341 میلیون و 219 هزار تومان آب می‌خورد. با توجه به تعرفه 4 درصدی خودروهای تمام برقی، قیمت این سواری در مبادی ورودی، با حدود 214 میلیون تومان افزایش تعرفه‌ای باید چیزی حدود 5.6 میلیارد تومان باشد.