ریاضت برای مردم، افزایش ۸.۲ درصدی بودجه برای سازمان تبلیغات / اختصاص ۷ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان ناقابل برای این نهاد

بودجه سازمان تبلیغات اسلامی و زیرمجموعههایش در سال ۱۴۰۵ بیش از ۸.۲ درصد افزایش یافته است.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ که دیروز به مجلس ارائه شد، بودجه سازمان تبلیغات اسلامی و زیرمجموعههایش به ۶ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که رقم این بودجه در سال ۱۴۰۴ حدود ۶ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان بود.
نکته قابل تامل اینکه تعداد زیرمجموعههای سازمان تبلیغات اسلامی در بودجه امسال از ۱۵ به ۱۲ کاهش یافته ولی با وجود کاهش ۳ مورد از زیرمجموعه ها، بودجه این سازمان ۵۱۵ میلیارد تومان افزایش هم یافته است.
بودجه خود سازمان تبلیغات منهای زیرمجموعه هایش ۲۴.۶ درصد رشد کرد
نکته دیگر اینکه اگر زیرمجموعههای سازمان تبلیغات را در نظر نگیریم، بودجه خود سازمان تبلیغات منهای زیرمجموعه هایش از ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته که نشان از رشد ۲۴.۶ درصدی دارد.
بودجههای دیگر
نکته قابل تامل دیگر اینکه، این ارقام صرفا برای بودجههایی است که مستقیما به این سازمان و زیرمجموعه هایش تعلق میگیرد. این در حالی است که سازمان تبلیغات بودجههای دیگری هم به طور غیرمستقیم دریافت میکند. مثلا در جدول ۱-۷ با عنوان «کمک به موسسات فرهنگی و هنری» ۳۵۰ میلیارد تومان کمک به این سازمان در نظر گرفته شده.
همچنین در همین جدول، ۱۲۵ میلیارد تومان کمک با عنوان «حمایت از حلقههای میانی مبتنی بر توانمندسازی و توسعه عدالت اجتماعی در مناطق هدف و برخوردار» به این ساطمان اختصاص یافته است.
سازمان تبلیغات از بودجههای جدول ج-۷ نیز منتفع میشود. سه زیرمجموعه این سازمان شامل دانشگاه سوره، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۶۲۸ میلیارد تومان از این قسمت کمک میگیرند.
اگر این اعداد را نیز به زیرمجموعههای سازمان تبلیغات اضافه کنیم، مجموع بودجه آن به ۷ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان میرسد.

نسخه چاپی
ارسال به دوستان
